۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۵

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛

دمای اصفهان تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد/ احتمال سرمازدگی و یخبندان

دمای اصفهان تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد/ احتمال سرمازدگی و یخبندان

اصفهان- اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت به کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس در بیشتر نواحی و مناطق این استان طی پنج روز آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که تا پایان هفته جاری شرایط گرادیان فشار و وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و دمای هوا نیز بین هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان از عصر فردا دوشنبه تا شامگاه پنجشنبه (سی‌ام مهر تا سوم آبان) وزش باد به نسبت شدید تا شدید و تند باد لحظه ای در بیشتر مناطق استان و وقوع توفان لحظه‌ای به ویژه در مناطق غربی و جنوبی اصفهان را در برمی‌گیرد. همچنین کاهش محسوس دما تا پایان هفته بین هشت تا ۱۲ درجه در بیشتر مناطق و نواحی استان اصفهان انتظار می‌رود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد به ویژه شرق و شمال استان هشدار داده است که بر اثر افت محسوس دما طی پنج روز پیش‌رو خطر سرمازدگی و یخبندان در همه مناطق استان اصفهان به ویژه ارتفاعات و مناطق غربی و جنوبی استان از جمله فریدونشهر، شاهین شهر و میمه، بویین میان دشت، چادگان، دهق، سمیرم، خوانسار، فریدن (داران)، گلپایگان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین نسبت به احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات، آسیب به صنعت برق رسانی، خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال و سقوط از ارتفاعات، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، سرمازدگی و افزایش محسوس مصرف نهاده‌های انرژی و خسارت به صنعت کشاورزی هشدار داده است.

اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین توصیه کرده است که هموطنان در تردد جاده‌ای در مناطق درگیر توفان و گردوخاک احتیاط کنند و از انجام پروازهای سبک شامل گلایدر، بالگرد بپرهیزند.

اداره کل هواشناسی اصفهان بر لزوم احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، خودداری از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال، اطمینان از سالم بودن پوشش پلاستیکی در گلخانه‌ها و استحکام سازه‌ها سالن‌های پرورشی و پرهیز از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع، پرهیز از کوهنوردی و کویرنوردی و نیز آماده کردنِ تأسیسات گرمایشی، مدیریت در مصرف نهاده‌های انرژی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از سرمازدگی باغات و مزارع و محافظت از ادوات و ماشین آلات کشاورزی تاکید کرده است.

کد خبر 6262383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha